Onderscheidend zijn

Onderscheidend zijn, uniek zijn in de branche, hoge kwaliteit leveren, omzet, winst en groei realiseren. Dat wil iedere ondernemer. Maar hoe bereikt u dit? Dit gaat niet om de korte termijn. Wat is uw visie op de lange termijn en hoe gaat u dit realiseren?

U heeft wellicht een succesvol bedrijf, maar u heeft het idee dat u er niet alles uit haalt om het tot een succes te laten komen.

  • Hoe moet ik mijn producten/diensten verkopen?
  • Iedereen heeft het over Social Media, moet ik hiermee ook aan de slag?
  • Ik weet niet waar ik met mijn bedrijf heen wil.
  • We hebben geen duidelijk doel.

Herkenbaar of niet? Veel ondernemers hebben op regelmatige basis dit soort vragen.

Wat kunt u zelf doen om antwoorden te krijgen op deze vragen.

Belangrijk is om in kaart te brengen wat uw vraagstuk/probleem precies is.

Waar gaat het nu eigenlijk over? Misschien is uw vraagstuk/probleem wel kleiner dan gedacht. Maar u heeft nog geen inzage om hier goed antwoord op te geven.

 

Zelf aan de slag!

Waar zijn u en uw bedrijf erg goed in? Noteer voor uzelf wat er allemaal goed gaat en wat niet. Koppel dit ook aan personen en functies en wees ook kritisch naar uw eigen functioneren. Bedrijfsblindheid is vaak een valkuil voor veel ondernemers. Dit is een goede methode om het bedrijf in kaart te brengen en aan de slag te gaan met de uitkomsten. Wat biedt u uw klanten, wat vindt u leuk en waar hebben uw klanten behoefte aan?